کلید اتوماتیک یا کلید اتومات مکانیکی یا قطع کن پمپ آب وسیله ای برای خاموش و روشن کردن خودکار پمپ هاست. پمپ آب خانگی توسط این کلید که در حداقل فشار تنظیم شده کاری تنظیم شده است روشن می شود. همینطور اگر این پمپ در حداکثر فشار کاری تنظیم شود پمپ را خاموش می کند. در واقع تنظیم اتومات پمپ آب خانگی زمان کارکرد پمپ را مشخص می کند. از این کلید برای پمپ آب کفکش هم استفاده می شود.

این اتومات ها در ساختمان های با تعداد واحد زیاد نصب می گردد. وظیفه آن سنجش فشار خط آب ساختمان و جلوگیری از سوختن پمپ است. به این صورت که در یک رنج فشار مشخص پمپ را خاموش و روشن می کند. از این طریق اجازه کار به صورت یکنواخت را به پمپ نمیدهد و باعث استراحت دادن به آن میشود.

اتومات پمپ آب به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شود از جمله فشار کم 6 بار و فشار بالا 12 بار. این قطعه در برندهای مختلفی اعم از کلید اتوماتیک المنت ترکیه ، اسکواردی، پنتاکس ایتالیا و کلید اتوماتیک اشنایدر قابل تنظیم هستند. همچنین مدل های چینی و ایرانی نیز که قیمت کلید اتوماتیک در آنها به صرفه تر است، موجود می باشند. در هنگام خرید پمپ آب خانگی بد نیست که مطالب زیر را با دقت بخوانید وبدانید.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *