ست کنترل هیت hit

ست کنترل هیت hit یا کلید اتومات دیجیتال وسیله‌ای الکترونیکی است که از یک برد الکترونیکی ساخته‌ شده و به پمپ آب نصب می‌شود تا باعث افزایش کارایی پمپ شود و از صدمه رسیدن به پمپ جلوگیری کند. این وسیله در پمپ‌های آب خانگی و بوستر پمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی اتومات کردن پمپ آب، کنترل و تنظیم فشار آب و همچنین جلوگیری از نواسانات و آسیب‌های وارده به پمپ و لوله‌ها را برعهده دارد. به این صورت که هنگام باز شدن جریان آب، به پمپ دستور فعال شدن می‌دهد و هنگام قطع جریان آب به صورت خودکار پمپ را خاموش می‌کند.

در گذشته از کلیدهای اتومات و منبع هوا برای تنظیم فشار آب استفاده می‌شد ولی با پیشرفت تکنولوژی، ست کنترل جای آن‌ها را گرفت، زیرا می‌تواند باعث کنترل پمپ شود و جلوی مصرف بیش از حد انرژی و خراب شدن پمپ را بگیرد و همچنین زمانی که جریان آب به طور کامل قطع می‌شود، پمپ را به صورت خودکار خاموش کند که این عمل خود موجب جلوگیری از سوختن پروانه و الکتروموتور می‌گردد. نبود ست کنترل می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را هنگام نوسانات فشار و هنگام کمبود آب، به سیستم آبرسانی ساختمان وارد کند.

نحوه‌ی عملکرد ست کنترل هیت hit

مرکز اصلی فرمان در ست کنترل، برد الکترونیکی است که وظیفه‌ی کم و زیاد شدن فشار آب و همچنین تنظیم و کنترل فشار آب را بر عهده دارد. به این صورت که در ست کنترل دیافراگمی وجود دارد که به فشار آب حساسیت بسیار بالایی دارد. این دیافراگم، فرمان کم و زیاد شدن فشار آب را به برد اصلی ارسال می‌کند. اگر آب با فشار از این دیافراگم حساس رد شود فرمان صادر می‌گردد و برد الکترونیکی پمپ را فعال می‌کند و در نتیجه پمپ شروع به پمپاژ کردن آب می‌نماید.

حال اگر فشار آب کم باشد، دیافراگم عمل نمی‌کند و فرمان فعال شدن پمپ ارسال نمی‌گردد. از طرف دیگر فشار بیش از حد آب هم به پمپ و هم به لوله‌هایی که عمل انتقال آب را انجام می‌دهند، آسیب می‌رساند و در نتیجه هزینه‌های نگهداری را افزایش می‌دهد. بنابراین باید فشار پمپ را از طرف ست کنترل در نظر گرفت. برای این‌کار می‌توان از فشارسنج استفاده کرد.

کاربرد

ست ست کنترل هیت hit یا کلید اتومات دیجیتال در جاهایی کاربرد دارد که آب ورودی به پمپ، فشار داشته باشد، مثل آب شهری و پمپ‌های آب خانگی، به این دلیل که در شهرها فشار ورودی به پمپ زیاد است.

در جاهایی که آب ورودی به پمپ فشار ندارد یا آب راکد است، استفاده از ست کنترل توصیه نمی‌شود، مثل چاه‌ها، تانکرها و استخرها.

اجزاء تشکیل دهنده

  1. برد الکترونیکی
  2. درجه یا مانومتر
  3. کابل برق
  4. سوپاپ
  5. درپوش پلاستیکی عقب و جلو
  6. بدنه پلاستیکی
  7. پیچ تنظیم فشار
  8. دیافراگم

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *