مکانیکال سیل استیل ذغال

مکانیکال سیل یا نافی استیل ذغال و یا سیل مکانیکی استیل ذغال وسیله‌ای است که به اتصال قطعات و تجهیزات در یک سیستم آبرسان کمک می‌کند و از نشت سیال جاری بر اثر وجود اختلاف فشار در مرز قطعات و دور شافت در الکتروموتور و محفظه جلوگیری می‌کند تا پمپاژ به شکل صحیحی انجام پذیرد. مکانیکال سیل به نام‌های دیگری چون، سیل مکانیکی، نافی یا آب‌بند و درزبند مکانیکی نیز معروف است.

نافی یا مکانیکال سیل

یک قطعه‌ی بسیار حساس و یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین قطعات استهلاکی درصنعت سیالات و گازها می‌باشد و همچنین از ایمن‌ترین قطعات صنعتی است که برای جلوگیری از نشت مایعات و گازها به بیرون از سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت بروز مشکل در این بخش، پمپ کارایی خود را از دست می‌دهد و کاملا از دور خارج می‌شود. کارایی سیل‌ها به طور عمده به مقدار چسبندگی بین قطعات، واشرها و درزبندهای به کار رفته در سیستم بستگی دارد.

مکانیکال سیل یا آب بند شامل دو سطح صاف است که یکی ثابت و بر روی کاسه‌ی پمپ و دیگری متحرک و بر روی محور چرخی پمپ قرار می‌گیرد. روش کار این دو سطح به این صورت است که لایه‌ی نازکی از مایع بر روی سطوح سیل قرار گرفته و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سیل مکانیکی یا نافی جهت چرخش شافت، می‌توان به درجه حرارت، سرعت، قطر شافت و نوع سیال اشاره کرد که مکانیکال سیل ذغال نیز از این قاعده مستثنی نیست و تحت رعایت شرایط مذکور به خوبی کار می‌کند و آسیبی به آن نمی‌رسد. سیل مکانیکی استیل ذغال جهت پمپاژ موادی که کمی خاصیت خورندگی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس مکانیکال سیل استیل ذغال از نوع استیل ۳۱۶/کربن/ وایتون می‌باشد و قادر است تا ۱۰ بار فشار را تحمل کند و دمای قابل تحمل نیز برای این نافی بین ۲۰- تا ۱۵۰+ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌باشد.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *