مکانیکال سیل لوارا ۳۰۱

مکانیکال سیل لوارا ۳۰۱ یا نافی لوارا ۳۰۱ وسیله‌ای است که به اتصال قطعات و تجهیزات در یک سیستم آبرسان کمک می‌کند و از نشت سیال جاری بر اثر وجود اختلاف فشار در مرز قطعات و دور شافت در الکتروموتور و محفظه جلوگیری می‌کند تا پمپاژ به شکل صحیحی انجام پذیرد. مکانیکال سیل به نام‌های دیگری چون، سیل مکانیکی، نافی یا آب‌بند مکانیکی نیز معروف است.

نافی یا مکانیکال سیل لوارا ۳۰۱ یک قطعه‌ی بسیار حساس و یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین قطعات استهلاکی درصنعت سیالات و گازها می‌باشد و همچنین از ایمن‌ترین قطعات صنعتی است که برای جلوگیری از نشت مایعات و گازها به بیرون از سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت بروز مشکل در این بخش، پمپ کارایی خود را از دست می‌دهد و کاملا از دور خارج می‌شود. کارایی سیل‌ها به طور عمده به مقدار چسبندگی میان قطعات، واشرها و درزبندهای به کار رفته در سیستم بستگی دارد.

مکانیکال سیل یا نافی لوارا ۳۰۱ شامل دو سطح صاف است که یکی ثابت و بر روی کاسه‌ی پمپ و دیگری متحرک و بر روی محور چرخی پمپ قرار می‌گیرد. روش کار این دو سطح به این صورت است که لایه‌ی نازکی از مایع بر روی سطوح سیل قرار گرفته و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. پس فشار ماده‌ی پمپ شونده و همچنین نیروی موئینگی، لایه‌ی نازکی از مایع را بر روی سطوح سیل مکانیکی قرار می‌دهد که منجر به روان کاری دو سطح می‌شود و کارکرد سیل تحت شرایط خشک منجر به صدمه دیدن سطوح آن می‌گردد. بنابراین نباید اجازه داد که پمپ خشک کار کند.

از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سیل مکانیکی یا نافی جهت چرخش شافت، می‌توان به درجه حرارت، سرعت، قطر شافت و نوع سیال اشاره کرد. مکانیکال سیل لوارا ۳۰۱ برای آب‎بندی انواع پمپ که شفت‌هایی به قطر ۱۵، ۱۶ و ۱۷ میلی‌متر است مناسب است و اکثرا در پمپ‌های کف‌کش به کار می‎رود.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *