پمپ آب کولر

پمپ آب کولر

آبی یکی از مهمترین قطعات کولر آبی است که در تولید هوای خنک به وسیله‌ی کولر آبی نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. پمپ کولر آبی از دو بخش الکترومکانیکی و مکانیکی ساخته شده که بخش مکانیکی آن خود پمپ بوده و بخش الکترومکانیکی آن موتور و پروانه پمپ است. یک پمپ کولر آبی دارای قطعاتی از جمله کلاهک و پایه‌ی پمپ کولر آبی، پروانه‌ی پمپ، کفی پمپ و چپقی می‌باشد که هر یک وظیفه‌ و نقش خاصی را دنبال می‌کنند.

در صورت عدم تولید هوای خنک توسط کولر، اولین قطعه‌ای که باید به سرعت مورد بررسی قرار کیرد، پمپ کولر است زیرا در صورت خراب بودن پمپ آب، کولر آبی مانند یک پنکه عمل کرده و هیچ هوای خنکی تولید نمی‌کند.

پمپ کولر آبی نقش بسیار مهمی در کولر ایفا می‌کند که آب ذخیره شده در کفی کولر را به داخل سه راهی‌های توزیع کننده‌ی آب در بالای پوشال‌ها هدایت می‌کند که موجب خیس شدن پوشال‌های کولر می‌شود. در این حالت هوای گرم به این پوشال‌های خیس برخورد کرده و خنک می‌شوند و این هوای خنک با چرخش پروانه یا دمنده به داخل کانال‌های کولر و سپس به فضای داخلی ساختمان هدایت می‌شود. پمپ کولر آبی با خنک نگه داشتن محفظه‌ی کولر، مانع از گرم شدن و سوختن موتور می‌گردد.

باید به این نکته توجه شود که هر چند وقت یک بار موتور پمپ آب را باید روغن کاری کرد زیرا این روغن تاثیر بسیار مهمی بر چرخش منظم موتور پمپ دارد و اگر روغن کاری مدت زیادی به تعویق بیفتد و موتور پمپ در حالت خشک کار کند قطعات داخلی پمپ دچار اصطکاک شده و در نهایت به اورلود کردن و سوختن پمپ می‌انجامد.

پمپ کولر آبی انواع مختلفی دارد که بر اساس، نحوه‌ی انتقال نیرو از پمپ به سیال، نوع استاتور و نیروی محرکه به چند دسته تقسیم می‌شود.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *