ست کنترل پمپ آب، قطعه ای است که در بین مصرف کنندگان این نوع محصول، به نام کلید اتومات پمپ آب معروف است. ست کنترل از یک برد الکترونیکی ساخته شده و وظیفه اتومات کردن پمپ آب را بر عهده دارد. نحوه عملکرد آن بدین صورت است که هنگام باز کردن شیر آب، این دستگاه به پمپ آب دستور داده و پمپ آب شروع به پمپاژ کردن آب می کند. ست کنترل را ممکن است که خیلی از شما حتی نام آن را نشنیده باشید و آن را با ابزارهای کنترل و دیجیتالی اشتباه بگیرید. در واقع این دستگاه هم یک ابزاری با مدار الکترونیکی است؛ ولی نه با آن کاربردی که شما در ذهنتان است. از این وسیله برای تنظیم و کنترل فشار آب در قسمت ورودی پمپ‌ها استفاده می‌شود. نبود همین ابزار کنترل می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به خصوص در هنگام نوسانات فشار به سیستم آبرسانی منزل شما وارد کند. از کلید اتومات دیجیتال فقط برای جاهایی می توان استفاده کرد که آب ورودی به پمپ، فشار داشته باشد (مثل آب شهری) و در جاهایی که آب ورودی به پمپ فشار نداشته باشد (مثل آب تانکرها یا استخرها که راکد است) نمی توان از کلید اتومات دیجیتال استفاده کرد. شرکت پایا گسترش نماینده فروش ست کنترل ویکتوری، اهواز، استریم، فلو، البرز، دراپ، اسپرونی، ایکار، پنتاکس، لوارا در تهران است.

ست کنترل پنتاکس

ست کنترل پنتاکس محصول شرکت ایتالیایی پنتاکس است.
روند عملکرد آن به این صورت است که بر روی پمپ نصب می شود . بر روی این دستگاه یک کلید تعبیه شده که به گذر آب با فشار مشخصی حساس بوده و پمپ را روشن می کند. همچنین با بسته شدن شیر ها پمپ را خاموش می کند.این امر باعث افزایش طول عمر مفید و کاهش اصطحکاک پمپ خواهد شد. ست کنترل پنتاکس دارای مخزن باد می یاشد و باعث می شود فشار پس از خاموش شدن پمپ نیز ثابت می ماند و جریان آب پمپ ها را کنترل می کند و از قطع و وصل شدن جریان جلوگیری می کند.

ست کنترل پنتاکس

ست کنترل استریم

از مزایای ست کنترل استریم این است که در صورت نبود آب فرمان قطع پمپ را می دهد. این دستگاه فشار اولیه مناسبی را فراهم می سازد و برای ساختمان های زیر ۳ طبقه بهترین بازدهی را دارد. در ساختمان های بالای ۳ طبقه بهتر از منبع تحت فشار به جای این دستگاه استفاده گردد.

ست کنترل استریم

ست کنترل داب

ست کنترل داب یک دستگاه کنترلی است که در بر روی پمپ آب نصب می شود و عملکرد پمپ را کنترل می کند. این دستگاه داب بر اساس فشار درون سیستم لوله کشی آب استارت می زند. زمانی که یک شیر در ساختمان باز شود  فشار درون سیستم کم می شود،در این لحظه با وصل جریان برق در این دستگاه فرمان استارت زدن به پمپ صادر می شود. بر خلاف دیگر ست کنترل ها لحظه خاموش کردن پمپ توسط ست کنترل داب DAB تابع بالا رفتن فشار سیستم نیست و با بستن شیر و عدم جریان آب ست کنترل DAB پمپ را در مدت ۵ ثانیه قطع می کند. یکی از مزایای دیگر استفاده از آن قابلیت ریست اتوماتیک علاوه بر ریست دستی می باشد.

ست کنترل لوارا

ست کنترل لوورا رنج جدیدی از ست کنترل های مقاوم جهت محافظت از پمپ ها می باشد. این دستگاه قادر است راه اندازی و خاموش و روشن شدن الکتروپمپ را در نوسانات فشار در لوله ها را کنترل کند. از مزایای این این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت پمپ در برابر کارکرد دائم
  • نگهداری و نصب آسان
  • سایز کوچک
  • تنظیم فشار ثابت بدون هیچ نوسانی

ست کنترل فلو

بدنه ست کنترل فلو Flow بجای پلاستیک از جنس پلی آمید ساخته شده است این امر باعث شده تا این دستگاه مقاومت بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها داشته باشد و برای ساختمان های تا ۸ طبقه قابل استفاده است. دیافراگم این دستگاه بجای پلاستیک سیلیکونی می باشد که باعث با دوام شدن آن می شود.

ست-کنترل-فلو

ست کنترل اهواز

این دستگاه که کلید اتوماتیک یا ست کنترل یوسفی اهواز نامیده می شود یکی از بهترین برندهای کلید اتوماتیک ایرانی می باشد. این برند توانسته است با کیفیت بالای محصولات خود اعتماد شرکت ها، مهندسین و انبوه سازان ساختمانی را جلب کند.

ست-کنترل-اهواز

نحوه فعالیت ست کنترل چگونه است؟

هنگامی شما شیر آب را باز می‌کنید، ست کنترل به پمپ فرمان روشن شدن را می‌دهد و پمپ بعد از دریافت این دستور، شروع به فعالیت می‌کند. پس از بسته شدن شیر، پمپ به صورت خودکار و البته توسط این دستگاه خاموش می‌شود. این مسئله نه تنها باعث کنترل استفاده از پمپ می‌شود، بلکه می‌تواند جلوی مصرف انرژی و خراب شدن پمپ را بگیرد. همچنین زمانی که جریان آب به طور کامل قطع شود، این وسیله پمپ را به صورت خودکار خاموش می‌کند که خود باعث جلوگیری از سوختن پروانه و الکتروموتور می‌شود.

ست کنترل از اجزای زیر تشکیل می‌شود:

  • برد الکترونیکی
  • بدنه
  • سوپاپ
  • درپوش
  • کابل برق
  • پیچ فشار
  • درجه

ست کنترل دقیقاً در کجا قرار می‌گیرد:

این دستگاه به صورت دقیق روی پمپ یا بین پمپ و نزدیک‌ترین شیر آب قرار می‌گیرد. نصب این دستگاه خیلی راحت است و حتی نیازی به لوله‌کش هم نیست. به راحتی با استفاده از کاتالوگ یا آموزش‌های قرار گرفته در اینترنت، خودتان آن را نصب کنید. همچنین از آن مانند بقیه ابزارها نیازی به بازرسی زیاد ندارد و به خاطر عمر طولانی 5 ساله آن، خیالتان از کارکرد دستگاه راحت خواهد بود.

مزایای استفاده از ست کنترل

  • نصب آن نیازی به آموزش ندارد.
  • در تمامی شرایط آب و هوایی می‌توان آن را استفاده کرد.
  • دستگاه فوق‌العاده کوچکی است و برای همین حجم خاصی را اشغال نمی‌کند.
  • در هنگام قطع جریان آب، بعد از حدود 8 تا 10 ثانیه، پمپ را برای جلوگیری از سوختن خاموش می‌کند.
  • فشار آب ساختمان را تنظیم می‌کند. در خصوص اندازه ساختمان هم هیچ تفاوتی وجود ندارد.
  • عمر طولانی حدود 5 سال دارد.
  • فشار آب را در کل استفاده ثابت نگه می‌دارد و به عبارتی دیگر خبری از نوسانات آبی نیست.
  • تنظیمات آن تا آخر استفاده یا عمر دستگاه ثابت خواهد ماند و نیازی به تغییر نیست.
  • برای مکان‌هایی که فشار آب آن‌ها به صورت متناوب بالا و پایین می‌شود، می‌تواند آن را کاهش دهد. البته در مکان‌های راکد استفاده از این وسیله هیچ کاربردی ندارد؛ زیرا فشار آبی وجود ندارد.
  • استریم، داب، پنتاکس و لوارا معروف‌ترین برندهایی هستند که اقدام به تولید و عرضه انواع ست کنترل می‌کنند.

برای عملکرد صحیح دستگاه و جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیب به خود آن بهتر است که جلو پمپ را یک فیلتر نصب کرده تا از ورود آشغال و به خصوص ذرات ریز آهن جلوگیری به عمل بیاید.

 

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *