منبع تحت فشار در حفظ فشار آب در سیستم آبرسانی، کاهش استهلاک پمپ آب و کاهش مصرف برق به شما کمک خواهد کرد.

اگر شما در خانه خود با مشکل تامین آب و یا کم فشاری آن مواجه هستید، استفاده از قطعات و تجهیزات مناسب کمک شایانی به شما خواهد کرد که انتخاب یک منبع تحت فشار خوب نیز از این قاعده مثتثنی نیست.

منبع تحت فشار از یک پوسته ی فلزی یا تیوپ، فلنج و والف تشکیل شده است و در واقع اجماع این چهار قطعه با هم، منبع تحت فشار را تشکیل می دهد و عملکرد آن بدین صورت است که این منابع با داشتن آن تیوپ و همچنین هوای تحت فشار، آب را به داخل لوله ها هدایت می کنند. هنگامی که یک فرد شیر آب را باز می کند، فشارهوا در منبع تحت فشار در سراسر لوله کشی افزایش می یابد. (این فشار معمولا بین 20 تا 40PSI می باشد) و زمانیکه شیر آب بسته می شود پمپ آب با کاهش فشار آب در منبع شروع به شارژ کردن منبع می کند.

انواع منبع تحت فشار

اساسا 3 نوع منبع تحت فشار وجود دارد:

منبع تحت فشار گالوانیزه

این منبع از قدیمی ترین منبع های تحت فشار است که هم آب و هم هوا را در یک محفظه بزرگ نگه می دارد. به دلیل بزرگ بودن حجم این تانک ها، مصرف آب در این منبع ها زیاد بوده و همچنین باعث کند شدن جریان حرکت آب می گردند به همین دلیل چندان مورد علاقه نمی باشند.

منبع تحت فشار دیافراگم یا تیوب فشرده

این منبع ها دارای یک دیافراگم یا تیوب پلاستیکی می باشند که به خوبی در آن جای گرفته و قسمت تحتانی آب را از هوای فشرده بالا جدا می کند. وقتی آب وارد تانک می شود دیافراگم به سمت هوای فشرده، فشار می آورد تا زمانی که فشار آب متعادل شده و دیافراگم پایین کشیده شود. این امر منجر به فشار آب به میزان متعادل در خانه شما می شود. هنگام مصرف آب، دیافراگم به عقب فشار می آورد تا تمامی فشار آب به نقطه ای برسد که پمپ مجددا به منظور ایجاد فشار به حالت اولیه برگردد.

تانک های فشار کیسه ای یا منابع تحت فشار

این تانک ها از نظر کاربرد بسیار به منبع تحت فشار دیافراگم شباهت دارند با این وجود که آنها یک بالون یا یک بخش مثانه ای در ته تانک دارند که به آن تیوب می گویند که آب را تحت فشار قرار می دهد. مانند تانک های دیافراگم، زمانی که پمپ، فشار آب را زیاد می کند بالون به داخل قسمت هوای فشرده منبسط می شود تا حداکثر فشار را ایجاد کند سپس به نقطه برگشت می رسد.

لازم به ذکر است اندازه ی منبع تحت فشار باید به گونه ای باشد که استارت پمپ آب بیش از 25 بار در هر ساعت نگردد. تنظیم بودن منبع تحت فشار باعث می گردد به ازای هر 100 گالن آب تولیدی پمپ آب، 1 گالن تخلیه از منبع تحت فشار داشته باشیم.

نحوه کارکرد منبع تحت فشار

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار A : نشان دهنده یک مخزن خالی از آب است، فشارهوای کارخانه معمولا 28PSI می باشد.

منبع تحت فشار B : نشان دهنده فشار آب است، آب توسط یک پمپ خوب پمپاژ شده و فشرده سازی هوا صورت می گیرد.

منبع تحت فشار C : این مورد نشان دهنده فشار هوا برروی محفظه آب، برروی مکان هایی مانند خانه است.زمانیکه فشار هوا در تانک کاهش پیدا می کند، (زیر 30PSI) پمپ آب مجدد شروع به پرکردن منبع تحت فشار و فشرده سازی هوای داخل منبع خواهد کرد.

به طور کلی پیشنهاد می شود منبع تحت فشاری انتخاب و استفاده شود که هزینه نگهداری و تعمیر پایین تری داشته باشد و به نسبت، حجم تخلیه آب نیز بالاتر باشد.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *