منبع تحت فشار 10 بار معمولا در سیستم های آبرسانی، آتش نشانی و ساختمان های مسکونی به عنوان منبع انبساط، مورد استفاده قرار می گیرد. این منابع در صورت انتخاب صحیح، باعث کاهش میزان استارت پمپ آب، مصرف برق و استهلاک آن می شوند، و همچنین در کاهش آلودگی نیز نقش موثری دارند.

منبع تحت فشار مهم ترین عملکردی که در سیستم آبرسانی دارد، در مرحله اول، استراحت دادن به پمپ آب است، در مرحله دوم کاهش روشن، خاموش شدن و استهلاک پمپ، و در مرحله سوم ذخیره آب به میزان ظرفیت منبع با فشار مناسب می باشد.

هر منبع تحت فشار با سه آیتم بار، هد و PSI سنجیده می شود. فشار آب موجود درمنبع تحت فشار، مستقیما با ارتفاع آب ذخیره شده در تانک مرتبط است. منبع های تحت فشار جهت افزایش فشار می توانند در بوستر پمپ ها نیز استفاده شوند، برای مثال یک منبع تحت فشار با 6 متر ارتفاع می تواند 0.6 بار فشار تولید کند. اگر 1 بار فشار آب برای عملکرد دستگاه ها مورد نیاز است، باید از بوستر پمپی استفاده کرد که قادر به ایجاد فشار آب با 0.4 بار باشد.

نکته : لازم به توضیح است بار یک واحد متریک است که به طور گسترده برای اندازه گیری فشار به کار می رود، و 1 بار برابر با 100،000پاسکال و 10 متر ارتفاع می باشد.

از دیگر مزایای استفاده از منبع تحت فشار 10 بار می توان به ذخیره آب در هنگام قطع برق ساختمان اشاره کرد. مهمترین نکته ای که در حین استفاده از منبع تحت فشار 10بار باید در نظر داشت بررسی ماهانه فشار هوای داخل منبع و نصب صافی در ورودی پمپ آب در صورت لزوم، جهت جلوگیری از صدمه دیدن تیوپ داخل منبع تحت فشار، می باشد.

این منابع تحت فشار، قابلیت تحمل ظرفیت 10 بار بطور مداوم را دارند که با فشار 15 بار تست می گردند اگر پمپ آب، فشاری بیش از 10 بار ایجاد کند باید از منبع تحت فشار 16 بار استفاده شود.

ضخامت ورق مورد استفاده در منابع تحت فشار 10 بار برابر با 1.1 میلی متر است که این ورق ها بعد از پرس کاری توسط ربات جوش داده می شوند و در انتها فلنج و تیوپ به آن اضافه می گردد. در تمامی مراحل تولید منبع تحت فشار 10 بار، تک تک قطعات، مورد تست فشار قرار می گیرند و سپس با رنگ اپوکسی رنگ آمیزی شده و اسمبل می گردند.

تــلفن فروشگاه :02133530414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *